Nie znasz Oppo? Poznaj historię marki i zobacz czy warto kupować telefony tej firmy.
Oppo to marka, która w Polsce dopiero buduje bazę swoich klientów. Niemniej jednak osoby będące na bieżąco z nowinkami technologicznymi zauważyły mocny rozwój firmy w ostatnich latach. Również dostępność produktów marki Oppo z roku na rok zwiększa się w Polsce. O ile jeszcze 2-3 lata temu produkty tej marki były po prostu importowane przez firmy bądź osoby prywatne, dziś sama marka Oppo buduje swój PR na rynku i dostarcza nam bezpośrednio swoje produkty na terenie Polski. Co oferuje nam marka Oppo i dlaczego warto skorzystać z jej produktów? Dziś odpowiemy na to pytanie!
Oppo, a właściwie BBK Electonics – marka istniała już w latach 90-tych!
Pierwsze kroki Oppo (a właściwie BBK Electronics) możemy przypisywać jeszcze latom 90-tym. Właśnie wtedy pierwotna firma zajmowała się sprzętem stricte RTV, między innymi odtwarzaczami DVD. Z czasem marka zaczęła się rozwijać także o sprzęty typowe dla AGD.
Powstanie Oppo – przejdźmy do 2001 roku!
Wielu z nas wydaje się, że marka Oppo istnieje zaledwie od kilku lat na rynku. Nie jest to prawdą, ponieważ swoje początki przypisuje ona w roku 2001, w którym marka zadebiutowała jako firma produkująca odtwarzacze muzyczne. Z pewnością pamiętamy wielki „boom” na urządzenia przenośne, bez których w pewnym momencie Polacy nie wyobrażali sobie wyjścia na dwór. W wiele z nich zaopatrzyła nas właśnie marka Oppo, czego jeszcze nie kojarzyliśmy z faktami w tamtym momencie.
W 2004 roku marka została zarejestrowana globalnie, dzięki czemu zaczęła docierać ze swoimi produktami zdecydowanie szerzej, niż do tej pory. Od tego czasu postanowiła także iść z duchem technologii i swoje rozwiązania rozwijać także o nowe kategorie sprzętów, które w tamtych latach budziły duże zainteresowanie klientów. Mowa o wspomnianych odtwarzaczach DVD, następnie były to odtwarzacze Blu-Ray, które zaczęły być zdecydowanie bardziej pożądane w wyższym sektorze cenowym. Warto dodać, że odtwarzacze Blu-Ray są proponowane klientom Oppo po dzień dzisiejszy. Jak widać, marka cieszy się dużym zainteresowaniem, głównie ze względu dobrą jakość urządzeń i świetny stosunek ceny do jakości.
Spoglądając na historie Oppo Electronics warto wspomnieć także o epizodzie związanym z sektorem słuchawek i wzmacniaczy. Niemniej jednak na tym polu marka Oppo nie zdobyła serc klientów i na dzień dzisiejszy cicho jest na temat nowych premier w tych sektorach. Wydaje się więc, że marka Oppo wygasiła swoją pracę w tych segmentach sprzętu.
Kryzysy, które Oppo przeżywało po drodze
Marka Oppo podczas swojej wieloletniej działalności przeżywała wzloty i upadki jak każda firma elektroniczna. Zmiany trendowe wyznaczały kolejne urządzenia, które niekoniecznie Oppo chciało tworzyć. Mowa właśnie o telefonach komórkowych, które dziś są znakiem rozpoznawczym marki Oppo.
Firma w 2005 roku widziała już wielki potencjał w tym rynku, niemniej jednak nie zdecydowała się na wejście ze swoimi produktami w tej kategorii. Ówczesne telefony komórkowe były dla marki Oppo czymś trudnym do realizacji, jednak zarząd nakazał produkcję swoich własnych telefonów. Debiut w tym sektorze stał się faktem w 2008 roku, jednak telefony marki Oppo nie stały się produktem eksportowym, który podbił świat.
Zwrot akcji przyszedł w 2012 roku, kiedy to marka Oppo zaczęła produkować typowe smartfony. Jak pokazuje dotychczasowa historia firmy, wszystko co wpadło w „ręce ” Oppo, zamieniało się w sukces. Nie inaczej było w wypadku smartfonów, które z czasem zaczęły również zdobywać swoich odbiorców.
Od 2012 roku, marka Oppo w 5 lat zbudowała bardzo pokaźną bazę fanów marki, którzy skupili się na jej produktach w kategorii smartfonów. Pierw marka zaczęła dominować w Chinach, następnie w Europie. Na dzień dzisiejszy marka Oppo może pochwalić się także dwiema markami, które należą do niej. Są to marki OnePlus i Realme.
Marka OnePlus jest zdecydowanie bardziej popularna w Europie, niemniej jednak wszystkie marki Oppo wyróżniają się dziś statusem znanych i cenionych. Czas teraz na markę Oppo, która pod swoją banderą oferuje flagowe telefony, nie odstające na tle konkurencji.